Gearriveerd! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Janita Beek - WaarBenJij.nu Gearriveerd! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Janita Beek - WaarBenJij.nu

Gearriveerd!

Blijf op de hoogte en volg Janita

03 September 2014 | Nederland, Nederland

Gisteren begin van de avond ben ik veilig aangekomen bij Jemima. Het was een lange reis, maar gelukkig ging het goed. We waren in Tel Aviv na 10 minuten door de douane. Dat is snel, gezien de andere vrijwilligers er allemaal minstens een uur over gedaan hebben! Toen moesten we nog ruim 1,5 uur met de taxi. We waren zo in Jeruzalem, maar eerst zette de chauffeur alle andere passagiers eruit. We hebben half Jeruzalem dus al gezien. Tineke heeft ons verder naar Jemima gebracht. In het huis waar ik zit, zitten nog 3 andere meiden. In totaal zijn er op dit moment 7 vrijwilligers. Dat is wel gezellig!

We zitten overigens niet in Bethlehem, maar in Beit Jala. Dit ligt tegen Bethlehem aan. Het is Palestijns gebied, we moesten dan ook door de douane om Bethlehem binnen te gaan. Dat houdt in, enkel een paspoort laten zien.

Vanmorgen ben ik mee wezen zwemmen met 4 kinderen. Dit was echt leuk om te doen! Voor de rest hebben ze ons verteld wat de regels zijn en wat winkeltjes aangewezen waar we van alles kunnen kopen. Ik ga op een groep werken met jonge kinderen. Ik weet nog niet precies hoe of wat dus dat vertel ik jullie later!

Groetjes!

• 03 September 2014 - 18:55

JJA De Muijnck:

Hallo Janita,

Fijn dat je veilig bent aangekomen.
    Ik hoop dat je er een goede en gezegende tijd mag hebben.
    Ik zal met belangstelling je blog bijhouden.

Gode bevolen.

JJA de Muijnck

• 03 September 2014 - 19:18

RInus En Dineke:

Fijn dat je goed bent aangekomen!Veel succes met je nieuwe werk.

• 03 September 2014 - 19:19

Gerdineke:

Heey janita,

Wat fijn dat je er bent!
    Wat een schattige foto zeg.
    Ik vind het leuk om dit te lezen en ga het zeker bijhouden!!
    Veel plezier!!

Liefs, Gerdineke

• 03 September 2014 - 22:01

Oom Hans En Tante Lian:

Hoi Janita,

Wat een reislustige familie hebben we toch!
    We wensen je daar een goede en fijne tijd toe. Mooi dat je daar je studie in de praktijk kunt brengen en zo veel ervaring op kunt doen.
    Het ga je goed!

Groetjes,
    Oom Hans en tante Lian

• 03 September 2014 - 23:02

Oma Van Doleweerd:

Ha Janita, wat fijn dat het goed gegaan is en jullie veilig zijn aangekomen. Nogmaals een goede tijd daar, ik ga je volgen!!
    Groetjes uit Borssele, Oma van D

• 05 September 2014 - 23:53

Ome Ad En Tante Hannah:

Hoi Janita,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Mooi hè in Israël en zeker ook in Jeruzalem. Wat een herrie al die toeterende busjes. Ik hoop dat je een fijne tijd hebt daar. Veel sterkte en Gods zegen bij je werk. Doe je best en probeer ook zeker te genieten van deze periode.
    groetjes, Ome Ad en tante Hannah

• 05 September 2014 - 23:53

Ome Ad En Tante Hannah:

groetjes, Ome Ad en tante Hannah

• 06 September 2014 - 20:15

Opa En Oma Krijger:

Hoi Janita,

Wat leuk om je verhaaltje te lezen en de foto te zien!
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Wij hebben net bij jullie thuis gebarbecued voor Timon z'n verjaardag.
    Goede tijd daar en we kijken uit naar je volgende verhaal.

Groetjes van opa en oma Krijger
    (En Dineke, die natuurlijk dit stukje voor ons typte)